« späť Autá » EMF

EMF

História: EMF bol výrobca automobilov v USA ktorý existoval od roku 1908 do roku 1912. V tom období to bola štvrtá najpredávanejšia značka automobilov v Amerike. V roku 1912 výrobu odkúpil Studobaker a automobily predával vo svojej predajnej sieti. V roku 1913 značka zanikla a vo fabrikách EMF sa už vyrábali len vozidlá Studobaker. Pán Flanders – zakladateľ EMF – začínal u Forda a spolupodieľal sa na vývoji legendárneho Forda T. Osamostatnil sa, pribral ďalších spoločníkov a začal vyrábať protiváhu Forda T, luxusné cestovné auto. Za jeho cenu 1100 dolárov ste mohli v tom období kúpiť skoro štyri Fordy T. Pri výrobe kládli dôraz na kvalitu, moderné riešenia a pohodlie cestujúcich. Aj dnes zaráža čo už vtedy vedeli – väčšina odliatkov sú tenkostenné hliníkové s výstuhami tak, ako ich odlievajú dnes tlakovým liatím.

Auto bolo nové predané do Austrálie, tam zrenovované a odtiaľ aj nadobudnuté podľa poslaného DVD. Risk, ktorý vyšiel. Najviac nás potrápila zadná osa, diferenciál je celý novo vyrobený. Ostatné viac menej normálne – pretesniť, najmä vodná pumpa, skontrolovať a vyleštiť. Leštenie mosadze je každý týždeň hodinová záležitosť, pri zanedbaní alebo zmoknutí aj šesť hodín práce.

Riadenie je náročné na fyzickú silu, najmä kužeľová spojka, radenie a volant. Vzhľadom na absenciu tlmičov nedrží stopu ako moderné autá a poskakuje. Naviac má zabudovaný alternátor a štartér, je ich možné kedykoľvek vybrať a vrátiť do pôvodného stavu.

Podľa internetového registra ktorý vedie vnuk p. Flandersa http://emfauto.org/index.php zachovalo sa ich celkom 220 ks, v Európe sú 4 ks a s touto karosériou celkom 2 ks – jeden vidíte, druhý je v USA.

Zaujímavý, krásny a nevšedný veterán deduško,dnes už viac než 100 ročný.

E-M-F
EMF Everit-Metzger-Flanders alt: EMF logo
Rok výroby 1912
Karoséria typ Demi Tonneau
Vŕtanie x zdvih 4×4,5 palcov (101,6×114,3 mm)
Objem motora 226 cci (cca 3 695 ccm)
Spojka Kužeľová v zotrvačníku
Počet valcov 4 v rade
Zapaľovanie Magneto, pôvodne kombinované aj s batériovým
Chladenie Vodou , chladič s vetrákom, obeh vodným čerpadlom poháňaným spoločnou oskou s magnetom od ventilového rozvodu
Prevodovka vzadu spoločné s rozvodovkou 3+Z, radenie tiahlami presúvaním rýchlostnej páky
Výrobca Vyrábané v USA výrobcom E-M-F Detroit na Piquette Street a tiež vo fabrike na Port Huron, USA. E-M-F bol tiež vyrábaný v Kanande v Walkkerville Ontario.
Výkon Všetky motory 30 HP
Svetlá – obrysové E & J – 2 ks petrolejových lámp.
Svetlá – hlavné E & J Model 577 plynové svetlá zásobované vyvíjačom
Svetlá – zadné E & J petrolejové svietiace dozadu cez červené šošovkové sklo, nabok modro a bielo
Cena v r.1912 $1100
Vyrobených v roku 1912 28 032 aut celkom cca 220 000 ks
Poháňaná náprava zadná kardanom
Veľkosť pneu 32" x 3 1/2"
Rázvor 56"
Motor SV rozvod, veľkosť hlavy ventilov 2 1/8", nesnímateľné hlavy, odkryté ventilové zdvihátka, pohon vačky ozubením od kľuky
Pérovanie celo eliptické péra bez tlmičov, zadná náprava vedená odpruženou tyčou
Kolesá 112", drevené špicové so snímateľnými ráfikmi

« späť


kontakt tel.0903 701097 skala@khv.sk